Bij een benzinepomp, die aan een inmiddels afgesloten weg ligt, wonen een moeder en haar drie dochters. Alle vier hopen ze, zo mogelijk met hulp van een man, uit het uitzichtloze bestaan te komen. Maar de vraag is of ze het eigenlijk wel echt willen en hoe. De voorbereidingen voor het huwelijk van de middelste dochter Maud, die gaat trouwen met de jonge arts Thomas, vormen de centrale handeling.
Maar zodra Thomas ’s avonds naar huis gaat, duikt Maud iedere keer met haar minnaar Richard een sloopauto in en laat daar nog wel eens wat ondergoed slingeren. De oudere zuster Thérèse weet niets van die relatie en versiert Richard om hem als bruiloftsgast mee te brengen. Intussen wil de jongste dochter er met een motorboy tussenuit en komt bovendien de vader van het drietal na jaren boven water. Hij had het pompstation verlaten vanwege een roeping om kunstschilder te worden. Echter zonder resultaat. In plaats van de bruiloft voor te bereiden, organiseert Maud samen met haar vader een bizarre expositie van schilderijen in de autogarage.
Het spel is een wirwar van beginnende, eindigende, stagnerende en eventueel herbeginnende liefdesrelaties. Therese ’s debiele zoon Tuut-Tuut en een monteur vervullen commentaar functies. Een krankzinnige verknoping volgt op de dag van het huwelijk.
Regie: Bas van den Berg | Script: Gildas Bourdet
Cast & crew
Madeleine | Miranda Overkamp |
Samson | Henk Rijke |
Therese | Bettina Ter Horst |
Maud | Willemijn Voogt |
Doris | Sanne ter Beek |
Richard | Rutger van Amstel |
Thomas | Michaël Zwaaf |
Humbert | Peter Lammers |
Winnock | Niels Heij |
Tuut-tuut | Gavin Treep |
Regie | Bas van den Berg |
Decor | André van Es |